زبان بدن

 

مهارت های ارتباطی می توانند فرصت های را برای شما افزایش دهند. بهبود در سوال هایی که می پرسید و پیشرفت و ارتقای مهارت های کلامی و شفاهی می توانند به ساخت یک تصویر قوی از شما در ذهن مشتری کمک کند و اعتماد آن ها را بیش از همیشه جلب کند.تمامی مهارت های کلامی و شفاهی و تکنیک های ندگی حرفه ای در این بخش از موفقیت نمناک جمع آوری شده است. 

مهارت های سوال پرسیدن از مشتری 

پرسیدن سوالات مناسب و هدفمند می تواند به تشخیص علایق مشتری برای محصولات و انتقال آن ها به پروسه کمک کند . انواع مختلفی از سوالات هستند که به شما در پروسه اجناس کمک می کنند. 

 

سوالات بسته 

سوالات بسته به جواب ساده بله یا خیر نیاز دارند . مثلا :آیا دنیال یک تلویزیون خوب می گردید؟ 

 

سوالات بسته برای موارد زیر مورد استفاده هستند : 

 

 فهمیدن حقایق

 حدود کردن بحث و یا راهنمایی کردن

 جمع آوری اطلاعات پایه از مشتری که باعث می شود سوالات باز را از آن ها بپرسید . 

سولات باز 

سوالات باز نیاز به شرح دادن دارند . مثلا :به دنبال چه نوع محصولی می گردید ؟ 

 

سوالات باز برای موارد زیر استفاده می شوند : 

 

 جمع آوری اطلاعات خاص و مشخص برای تعیین نیازها و خواسته های مشتری

 ساخت روابط موثر با مشتری و راحت تر ارتباط برقرار کردن با او 

مهارت های  

 

سوالات کاوشگرانه 

سوالات کاوشگرانه در مورد یک موضوع خاص است تا اطلاعات بیشتری را در اختیار ما قرار دهد . مثلا :فکر می کنید که چه نوع تلویزیونی مناسب دیوار پذیرایی شما باشد ؟ 

 

سوالات کاوشگرانه برای موارد زیر استفاده می شوند: 

 

 به دست آوردن اطلاعات خاص برای فهم کامل نیازهای مشتری

 پرده برداری و تشخیص طرز فکر و عقاید مشتری 

سوالات تاییدی 

سوالات تاییدی برای بررسی این که بفهمید آیا متوجه حرف مشتری شده اید یا خیر ، طراحی شده است. مثلا:کدام یک از این ویژگی ها بیشتر به درد شما می خورد ؟ 

 

سوالات تاییدی برای بررسی این هستند که بتوانید اطلاعات را به درستی از مشتری بگیرید و مطمئن شوید که این کار را درست انجام داده اید . 

 

خلاصه ای از سوالات تاییدی 

خلاصه ای از سوالات تاییدی برای بررسی این است که مطمئن شوید کلام مشتری را متوجه شده اید . مثلا:پس ترجیح شما مدل بعدی در این طیف است ؟ 

 

خلاصه ای از سوالات تاییدی برای موارد زیر به کار می روند : 

 

 بررسی درست فهمیدن نیاز های مشتری

 بررسی فواید فهمیدن نیازهای مشتری 

مهارت های کلامی 

نده های موفق به دنبال راهی هستند که ارتباطی نزدیک را با مشتری برقرار کنند و یک مکالمه موثر بر پایه اعتماد و فهم متقابل با آن ها داشته باشند . مهارت های مکالمه شامل موارد زیر است : 

 

 پرسیدن سوالات غیر مواجهه ای برای نشان دادن این که شما به نیازهای مشتری توجه دارید 

 صحبت کردن با علم و آگاهی کامل در مورد محصول و یا سرویسی خاص 

 نشان دادن هیجان و گرمی 

 دوری از تعصب و یا کلیشه 

 تنظیم یک استایل شفاهی برای صحبت کردن با مشتری 

 گفتن حقایق 

 نشان دادن چیزهایی که آن ها را مطمئن کند حرفشان را متوجه شده اید 

 پذیرش و تایید عقاید مشتری 

 اصلاح نکردن حرف مشتری و یا وسط حرف او پریدن 

 پاسخ دادن به علائم بی حوصلگی و کلافگی مشتری 

 دیپلماتیک بودن 

 ساخت یک گفنگوی کوتاه برای یک درجه مناسب از صمیمیت 

مهارت کلامی

 

مهارت های آوایی 

ارتباط گیرنده های خوب می دانند چیزی که می گویند اهمیت کمتری از طوری که آن را بیان می کنند، دارد . پس از صدای خود برای تاثیرگزاری بیشتر استفاده کنید و این کار را از طریق راهکارهای زیر انجام دهید : 

 

 تنظیم تن صدا برای داشتن یک مکالمه مناسب 

 تنظیم بلندی صدا برای تضمین واضح بودن کلام ، و راحت شنیده شدن آن توسط مشتری 

 صحبت کردن با تن صدای پایدار برای نشان دادن آرامش و اعتماد به نفس 

 کاهش سرعت کلام برای وضوح و آرامش بیشتر 

 انعطاف پذیری در صدا متناسب با نوع پیام برای نشان دادن هیجان، احساس مشترک، هیجان و جاذبه 

 تلفظ واضح کلمات 

 تفاوت ایجاد کردن در کیفیت و شدت صدا برای افزایش هیجان 

 انتقال معنی با استفاده از صدا برای تقویت پیام رسانی 

طبق گفته های آلبرت مهرابیان ، مهارت های ارتباطی درون فردی به سه فاکتور محدود می شوند : 

 بیان کلمات و کلام 

 

کلام یعنی هر آنچه که بیان می کنید . چنانچه در نمناک گفته ایم چیزهایی که می گویید ، بخش عظیمی از ارتباط شما را تشکیل می دهند و بالا پایین رفتن صدای شما و زبان بدن مناسب در کنار آن هر دو جزء مهارت های غیر کلامی محسوب می شوند . 

 

 بالا پایین رفتن صدا 

 

این که چگونه چیزی را بیان می کنید ، از صدای خود استفاده می کنید، در این بخش قرار می گیرد . بالا پایین کردن صدا یکی از عوامل مهم ارتباطی می باشد . 

منبع:

https://namnak.com/%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%AD%D8%B1%D9%81%D9%87-%D8%A7%DB%8C.p52718


بیشتر سوالات ,مشتری ,مهارت ,مشتری  ,دادن ,استفاده ,تاییدی برای ,برای موارد ,سوالات تاییدی ,برای بررسی ,برای نشان منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

زالو کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. دارالترجمه پارت بستر اینترنت قدرت،سرعت سئو کلاه سفید هرچی بخوای درب ضد سرقت sanate bozorg فرش کاشان